Încă o dovadă de eficiență în trafic

Aseară, pe când mergeam spre casă, la unul din semafoarele de pe Calea Victoriei oprește lângă mine un polițist călare pe o superba sa motocicletă BMW (întotdeauna am considerat că în Europa doar două firme știu să facă motociclete – BMW și Moto Guzzi). S-a apropiat de mine și m-a întrebat cum pot merge pe bicicleta “aia cu roțile așa de subțiri” și dacă nu cumva pierd timpul ocolind gropile mai mult decât dacă aș merge pe jos. I-am zis că pe traseul meu zilnic mi-am cam învățat gropile și că m-am obișnuit să merg pe bicicletă de șosea prin București. Apoi, semaforul s-a făcut verde și ne-am văzut fiecare de drum.

Eu am coborât Calea Victoriei, am intrat pe Splai spre Piața Unirii… și poate chiar aș fi uitat până acasă scurtul schimb de replici cu polițaiul. La semaforul de la fântâna mare de la Unirii am auzit zgomot de motocicletă în spate și instinctiv m-am apropiat mai mult de bordură – era din nou același polițai.

Și-a dat jos casca și mi-a întins mâna… A zis că a încercat să se țină după mine de la Națiunile Unite, ba chiar a luat-o prin spatele Tribunalului să îmi iasă în față, dar fără succes, așadar Giant vs BMW 1-0 🙂

Mi-a zis că nu și-a putut imagina că poate vreun vehicul să fie mai (mi-a plăcut foarte tare termenul său) – “strecurăcios” prin oraș decât motocicleta… Ne-am restras chiar de pe drum după ce semaforul s-a făcut verde – ca să îmi ceară mai multe informații despre locurile de pe unde se pot lua/repara biciclete în București și s-a arătat înteresat de felul în care eștii acceptat în trafic de ceilalți oameni.

Întotdeauna am avut împresia că printre polițai, ăștia călare pe motoare sunt în primul rând motocicliști și abia apoi polițai… Nenea ăsta de ieri mi-a dovedit încă odată lucrul acesta. La plecare mi-a zis să nu mă mir dacă îl voi întâlni cu familia pe pista de la Unirii la sfârșit de săptămână.

Așa că, fără să vreau mi-am mai dovedit odată care este mijlocul cel mai eficient de deplasare în oraș… Și nu în ultimul rând am convins încă o persoană de lucrul ăsta.

În altă ordine de idei, astăzi tricoul “Verde pentru Biciclete” a stârnit ceva lume pe traseul meu spre birou  – am auzit la cel puțin două persoane replici ca “Ce prost am fost și eu că n-am plecat azi cu bicicleta la serviciu” sau “Băi, e clar… de mâine scoatem biclele de la naftalină”. Cred că a fost o alegere tare bună să afișez mesajul “Verde pentru Biciclete” în ziua grevei RATB 🙂

Și iaca așa nu pot să închei articolul decât cu mesajul de pe tricou: “My precioussss bike!